PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Vyskúšajte tréningový plán od zakladateľa Spartan Race 

Sparta 30 front Print grandeTrénovať na nepredvídateľné sparťanské preteky je od teraz omnoho jednoduchšie. Zakladateľ fenoménu Spartan Race Joe de Sena sa totiž s fanúšikmi podelil o detailný 30-dňový tréningový a stravovací plán, ktorý na Slovensku práve v týchto dňoch vydalo vydavateľstvo Zelený Kocúr. Novinku Sparta – 30 dní do štartu sa rozhodol na vlastnej koži otestovať aj tréner, športovec a poradca Boris Prekop „Valihora“.

Spartan Race je jeden z najpopulárnejších prekážkových behov na svete. Založil ho Joe De Sena v Spojených štátoch amerických v roku 2010. Odtiaľ sa preteky rozšírili sa do celého sveta. Majú niekoľko úrovní, ktoré sa odlišujú najmä dĺžkou a počtom prekážok. Pretekár nikdy nesmie dopredu poznať trasu; sú mu známe iba orientačné parametre pretekov podľa zvolenej úrovne.

„Jediné, na čom záleží je prvých 30 dní. Čokoľvek sa snažíte dosiahnuť, či už chcete začať trénovať na preteky, schudnúť, urobiť zhyb, hocičo, prvých 30 dní bude kritických a rozhodnú o vašich budúcich výkonoch,“ hovorí o príprave na preteky Joe DiStefano, jeden z hlavných členov tréningového tímu Spartan Race a autor certifikačných programov. „Navyše si tak vytvoríte referenčný bod, na ktorý si spomeniete, keď sa vám v budúcnosti nebude dariť alebo nebudete napredovať tak rýchlo,“ dopĺňa DiStefano.

Kniha obsahuje prehľad pretekov a základné informácie, detailný 30-dňový tréningový a regeneračný program, 29 sparťanských receptov, 12 nových tréningových režimov sparťanskej elity a 11 nových tréningových hrdinov. De Sena je známy svojím nemilosrdným prístupom k dosahovaniu fyzickej a psychickej kondície a jeho najnovšia kniha to naplno potvrdzuje. Po absolvovaní programu by mali čitatelia zlepšiť svoju vytrvalosť, silu, výdrž, rýchlosť a celkovú kondíciu.

Spartan mensfitness


Boris Prekop ValihoraZnámy slovenský tréner, športovec a poradca Boris Prekop (obr. vľavo) vystupujúci pod prezývkou Valihora ako jeden z prvých na Slovensku otestoval sparťanský tréningový plán na vlastnej koži. Kniha na začiatok odporúča absolvovať „Deň 0“, ktorý je skúškou zdatnosti. Pozostáva z troch naoko jednoduchých cvikov – vydržte visieť na hrazde nadhmatom čo najdlhšie, urobte za 5 minút čo najviac angličákov a bežte 30 minút najďalej ako vládzete. „Očakával som od seba lepšie výsledky. Zapracujem na kondičke, zrýchlení behu a musím sa naučiť lepšie rozložiť sily, aby som udržal počas celej skúšky rovnomerné tempo a nasadenie. Poslednú minútu angličákov som už nadával veľmi škaredo,“ priznáva Valihora. Už teraz je zvedavý na porovnanie svojich výsledkov po absolvovaní tréningu. „Budem makať, aby som sa zlepšil vo všetkých troch cvikoch minimálne o 10%,“ odhodlal sa Valihora.

Valihora sa pritom za svoje výsledky vôbec nemusí hanbiť. Práve naopak. Na hrazde vydržal visieť 1:15 min a za 5 minút urobil 73 angličákov, čo podľa de Senu už teraz úplne postačuje na postavenie sa na štart pretekov. Limity má ešte Valihora v behu. Za 30 minút by mal byť schopný odbehnúť aspoň 5 kilometrov. Do tejto vzdialenosti mu chýbalo ešte pár desiatok metrov.

Sparta – 30 dní do štartu je druhou knihou de Senu, ktorá vyšla na Slovensku. Zelený Kocúr už vydal jeho knihu Sparta – Dosiahni svoj cieľ o filozofii pretekov.

Ak si chcete vyskúšať tréning Sparťanov, stiahnite si niekoľko ukážkových dní zo stránky vydavateľstva Zelený Kocúr.