PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť

 

Dennis James: tipy na hrudník

|text: GREG MERRIT

Dennis James chest 970wtmrk


Americký kulturista Dennis James zaznamenal počas štrnásťročnej profesionálnej kariéry tri víťazstvá na súťažiach divízie IFBB Pro a na Mr. Olympia sa šesť krát umiestnil v top 10. Preslávil sa najmä impozantným svalstvom hrudníka a ramien. Tu sú jeho tipy na tréning hrudníka:

  • Rád robím tlaky na hrudník na šikmej lavici s jednoručkami, ktoré mi umožňujú cvičiť v plnom rozsahu pohybu.
  • Necvičím benčpres. Nikdy. Škodí ramenným kĺbom viac, ako akýkoľvek iný cvik.
  • Medzi sériami sťahovania protismerných kladiek mením uhol predklonu tela, aby som zasiahol prsné svaly zo všetkých strán.
  • Pred súťažou sa sústredím viac na pocit - napínam svaly na vrchole každého opakovania.

Ako teenager bol Dennis úspešný breakdancer.

Tréning hrudníka: 

dennis james dumbbell chest press

CVIK SÉRIE OPAKOVANIA

Tlaky s jednoručkami
hlavou hore  

 4  10-12
Rozpažovanie s jednoručkami na rovnej lavici  4  10-12
Tlaky na stroje v sede  4  10-12 
Sťahovanie protismerných kladiek  2  12-15