PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Monique Ricardo: Kick-box ako kardio

|text: ANDREW GUTMAN, CAT PERRY |foto: PER BERNAL

Monique Ricardo Logo

Monique pochádza z Virgínie a má v sebe dostatok južanského šarmu, aby si vás podmanila. Má však aj iné schopnosti, vďaka ktorým vás dokáže položiť na lopatky v priebehu niekoľkých sekúnd. V roku 2008 sa začala venovať brazílskemu džiu-džicu (BJJ), v ktorom odvtedy získala niekoľko titulov.

MONIQUE RICARDO

Dátum narodenia:  17. august 1984
Miesto narodenia:  Portsmouth, Virginia
Bydlisko:  Dallas, Texas
Výška:  177 cm
Váha:  69 kg
Instagram:  @moniquericardobjj

Brazílske džiu-džicu je bojové umenie vychádzajúce z džuda, ktoré využíva techniky páky a škrtenia v boji na zemi. Monique sa mu začala naplno venovať po ôsmom mieste na Bikini Olympia 2010. Popri starostlivosti o dve deti dokázala vyhrať niekoľko turnajov. Na súťažné pódiá v bikini fitness sa nepostavila od roku 2014, no skúsenosti z posilňovacieho tréningu využíva pre zlepšenia kondície na žinenke. Sympatická Monique nám poskytla exkluzívne interview.

 

  • Chystáš sa v budúcnosti znovu súťažiť v bikini fitness?

 „Momentálne nie. Toto je moja prvá sezóna v džiu-džicu, odkedy som získala čierny pás a preto sa snažím zviditeľniť sa. Všetko tréningové úsilie smeruje tam. Štartovala som na majstrovstvách sveta v džiu-džicu (IBJJF World tournament) a skončila som na treťom mieste.“

  • Prečo si sa rozhodla pre brazílske džiu-džicu (BJJ)?

„Môj manžel je trénerom BJJ a chcel, aby som si to vyskúšala. Zo začiatku to bolo miestami dosť nepríjemné, ale vydržala som.“

  • Ako dlho si trénovala BJJ predtým, ako si sa zúčastnila na prvej súťaži?

„Prvú súťaž som vyhrala už po troch týždňoch tréningu. Súperku som prinútila odklepnúť škrtením spredu (guillotine choke).“

  • Bolo náročné začínať v športe, kde majú dominantné zastúpenie muži?

„Začiatky boli dosť zaujímavé. V BJJ musíte udržiavať tesný telesný kontakt so súperom. To sa mi dlho nedarilo dosiahnuť, pretože sa nerada približujem k ľuďom veľmi blízko. (Smiech). Teraz si však pri tréningu s mužmi musím dávať pozor, pretože nemajú radi, keď sa im žena dostane ,na telo‘.“

  • Ako vyzerá tvoj tréning?

„Je to kombinácia silovej a technickej prípravy. Ráno cvičím vo fitku; dodržiavam klasický kulturistický rozpis. Neskôr sa venujem výučbe bojových umení. Poobede trávim čas s deťmi a večer mám tréning techník džiu-džicu.“

 

KARDIO V ŠTÝLE KICKBOXU

Bojové športy si vyžadujú neustály pohyb a vyhýbanie sa úderom súpera, preto v nich spálite veľa kalórií. Monique Ricardo odporúča tréning kickboxu aj ako alternatívnu formu kardia.

Jednotlivé údery cvičte na čas, preto prídu vhod hodinky alebo mobilná aplikácia s časovačom intervalov. Vykonávajte každý úder po dobu 60 sekúnd, potom si 30 sekúnd oddýchnite a prejdite na ďalší úder. Opakujte celý okruh úderov 4 krát.

Monique uder do krizaZÁKLADNÝ POSTOJ

Predstavte si na zemi štvorec. Postavte sa nohami do dvoch protiľahlých vrcholov, tak aby noha na strane dominantnej ruky bola vzadu. Mierne pokrčte kolená a spevnite stred tela. Váha tela spočíva na špičkách, pre lepšiu dynamiku úderov. Prednú (slabšiu) ruku držte pred sebou, približne 20 cm od tváre. Zadnú ruku držte pri tvári, tvorí posledný prvok obrany.

Z tohto postoja vychádza všetka činnosť v ringu. Vyskúšajte si presúvanie do strán v postoji: pohybujte sa po špičkách a ruky stále držte hore – inak riskujete priamy zásah do tváre.

 1. PRIAMY ÚDER (DIREKT)

Zo základného postoja veďte úder priamo pred seba. Ruka je zovretá v päsť a zápästie je pevné. Mierne vytočte päsť dovnútra, aby ako prvé na cieľ dopadali hánky posledných dvoch prstov. Úder vychádza z bokov a vytočenia v páse a v osi pliec. Pri dopade je udierajúca ruka úplne vystretá. Rýchlo pritiahnite ruku k tvári a udrite opačnou rukou. 

POZOR! Palec udierajúcej ruky držte z vonkajšej strany päste. Ak ho zovriete ostatnými prstami, riskujete, že sa pri prudkom údere zlomí.

 2. ÚDER DO KRÍŽA

Spevnite stred tela. Úder veďte tak, aby sa udierajúca päsť pri dopade dostala za úroveň ramena (do kríža). Druhou rukou si chráňte tvár. Striedajte údery pravá/ľavá.

POZOR! Po údere vždy priťahujte ruku k tvári. Zabezpečíte tým obranu počas úderu druhou rukou.

 

Celé interview a tréning nájdete v októbrovom (10/2016) M&F.

cz        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do ČR objednávejte ZDE.
Předplatné MUSCLE&FITNESS do ČR se zlevou objednávejte ZDE.

skNové číslo MUSCLE&FITNESS do SR objednávajte TU.
Predplatné MUSCLE&FITNESS do SR so zľavou objednávajte TU.