Aeróbne aktivity pre zdravie

Aeróbne aktivity pre zdravie

Jedným z mechanizmov, ako telesné cvičenia zlepšujú zdravie je zvyšovanie hladiny lipoproteínov s vysokou denzitou (HDL), ktoré sú známe tiež ako "dobrý" cholesterol. Avšak ako dlho trvá, než sa takéto účinky dostavia bola ešte donedávna otvorená otázka. Dve nezávislé štúdie, jedna z USA, druhá z Austrálie ukázali, že už jedno aeróbne cvičenie trvajúce 25 minút vedie k dramatickému zvýšeniu beta-1-HDL (prekurzoru HDL), a to tak u zdravých jedincov ako aj u pacientov postihnutých druhým typom cukrovky. Vedci žasli nad takmer okamžitou reakciou. Takže každý raz v budúcnosti, keď budete uvažovať o vynechaní vytrvalostného cvičenia, spomeňte si, že každá, naozaj každá aeróbna aktivita má bezprostredný efekt na vaše zdravie. Vytrvalostné aktivity poskytujú tieto bezprostredné priaznivé účinky: ● zlepšujú hladinu cholesterolu ● znižujú hladinu krvných triglyceridov ● znižujú krvný tlak ● zvyšujú hladinu rastového hormónu ● zvyšujú úroveň bazálneho metabolizmu ● zlepšujú náladu ● zlepšujú pamäť a koncentráciu.