PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Strečing ohýbačov bedier

Psoas skratenyOhýbače bedier (m. iliopsoas) patria medzi najdôležitejšie svaly. Kontrakciou zmenšujú uhol medzi trupom a stehnami, čo sa deje pri všetkých pohyboch dolnej časti tela: chôdza, drepy, švihy s kettlebellom a kopy. Tieto svaly patria aj medzi najzanedbávanejšie. Majú tendenciu skracovať sa, ktorú ešte umocňuje náš životný štýl. Pri sedení, hrbení sa nad stolom, šoférovaní, dokonca aj pri bicyklovaní sú ohýbače v skrátenej pozícii, čo ovplyvňuje ich schopnosť plnej kontrakcie. Nie sú zvyknuté na pohyb v maximálnom rozsahu a rýchlo sa v citlivých polohách unavia. Skrátené ohýbače zapríčiňujú vnútornú rotáciu nôh chodidiel, čo narúša ideálnu mechaniku pri pohybe. Nesprávne postavenie jednotlivých častí môže tlačiť na nervy a prejaviť sa vo forme bolestí chrbta.

Preto pred a po tréningu zaraďte strečing ohýbačov. Predídete tým viacerým problémom.

AKO NA TO

Hip flexor stretch 1 MF
Z polohy kľuku vykročte pravou nohou k pravej ruke do výpadu. Pravú dlaň oprite zvnútra o pravé koleno a vytlačte ho von. Ľavé koleno ostáva nad zemou a ľavá noha je vystretá.


Hip flexor stretch 2 MF

Položte pravý lakeť na podložku. Stiahnite boky, aby ste cítili ťah na oboch stranách, a chrbát držte vystretý.


HIp flexor stretch 3 MF
Vytiahnite pravú ruku k stropu a vytočte za ňou trup. Plecia by mali byť v jednej línii.


KDE SA NACHÁDZA

Iliopsoas sa skladá z dvoch svalov: driekového svalu (m. psoas) a bedrového svalu (m. iliacus). Psoas odstupuje od hrudných a driekových stavcov a ich výbežkov. Iliacus odstupuje na vnútornej časti bedrovej kosti a spolu s psoasom sa upínajú ma malý chochol stehennej kosti.

Iliopsoas muscle


FUNKCIA

Spolu so štvorhlavým svalom stehna je hlavným ohýbačom bedrového kĺbu. Pri fixovanej dolnej končatine ohýba chrbticu, nakláňa a rotuje panvu dopredu a zúčastňuje sa aj vonkajšej rotácie stehna.