PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

SPARTA 30 DNÍ DO ŠTARTU

Sparta 30 dni do startuNa tréning stačí pevná vôľa a vlastné telo, prípadne ešte bežecká trať a pár prírodných prekážok.

Joe de Sena , zakladateľ prekážkových vytrvalostných behov Spartan Race, prináša 30-denný plán, ktorým zlepšíte kondíciu a aj vôľové vlastnosti. Príprava na Spartan Race je vlastne aj prípravou na lepšie zvládnutie náročných situácii v živote. Okrem rozpisu bežeckých vzdialeností a cvikov De Sena v pláne uvádza aj úlohy ako vydržať 16 hodín bez jedla, vydržať deň bez sociálnych sietí alebo stráviť čas so živými ľuďmi.

Na začiatku knihy rozoberá sedem pilierov, potrebných na úspešné zdolanie Spartana: vytrvalosť, sila, vzťah k pohybu, regenerácia, výživa, myseľ a kódex. Nasleduje tréningový rozpis s priestorom na poznámky, popis jednotlivých cvikov a ich jednoduchších (náročnejších verzií) a recepty.

Ukážka tréningov:

Skúška

  • Vis s vystretými rukami na hrazde na čas.
  • Maximálny počet angličákov za 5 minút.
  • Beh/chôdza za 30 minút na maximálnu vzdialenosť.
 Vyhodnotenie slabé priemerný výkon dobrý výkon
Vis menej ako 30s 30-60 sek. viac ako 90 sek.
Angličáky menej ako 40 40-65 viac ako 65 angličákov
Vzdialenosť menej ako 5 km 5-7 km viac ako 7 km

Deň 5

MURPH squat Erik DenisMURPH Erik MObile

Tri kolá:

  • Výdrž v zhybe - snažte sa nazbierať dve minúty visu v toľkých sériách, koľko potrebujete.
  • 10 kľukov s 5 sek. výdržou v hornej polohe
  • 10 drepov s 5 sek. výdržou v hornej polohe
  • 10 zhybov s 5 sek. výdržou v hornej polohe*
  • 10 skokov do diaľky z miesta
    *ak nezvládnete poctivé zhyby, robte príťahy na TRX, resp. iný druh príťahov

Deň 20 - tréning hrdinov: Helena Spartská

spartanblatoiiLogoErik

  • 3 km beh s vrecom naplneným pieskom (muži 32 kg, ženy 22 kg)
  • 100 angličákov
  • 3 km beh s vrecom naplneným pieskom (muži 32 kg, ženy 22 kg)

Informácie o knihe: Joe De Sena - John Durant, Sparta – 30 dní do štartu, 2017, 252 str.