PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Nina Ladvenicová: z gymnastiky na Games

|text a foto: ERIK RÉDLI

Nina Ladvenicová obsadila na CrossFit Games 2017 šieste miesto v kategórii 14–15 ročných dievčat. Je to zatiaľ najlepšie umiestnenie pretekára zo Slovenska. Nina sa ako žiačka sedem rokov venovala gymnastike a získala titul majsterky Slovenska.  Ako dvanásťročná s gymnastikou skončila a chvíľu sa hľadala v rôznych iných športoch. Ku crossfitu ju priviedla mama, ktorá sa mu sama venovala. S Ninou a jej trénerom Radom Erentom sme sa zhovárali v jej domácom gyme v Trnave.

Nina OHS


NINA LADVENICOVÁ

Dátum narodenia: 5. 9. 2002
Výška: 163 cm
Váha: 53 kg
Bydlisko: Trnava
Drep s činkou: 95 kg
Trh: 57 kg
Obľúbené jedlo: kura s ryžou alebo hamburger
Obľúbený cvik: chôdza v stojke na rukách
Instagram: @nina_ladvenicova
  • Nina na Games prAké boli tvoje začatky v crossfite?
  • Nina: „Zo začiatku ma to nebavilo, ale potom ma chytili najmä gymnastické veci. Chodila som chodila na skupinové tréningy, neskôr som sa začala pripravovať individuálne s Radom Erentom, majiteľom crossfitovej telocvične Different Athletics v Trnave.“
  • Ako vyzerali vaše tréningy?
  • Rado: „Na začiatku sme robili crossfit pre zdravie. Bol to funkčný tréning s prvkami crossfitu. Po prvých Nininých úspechoch na jar 2016 som prišiel za jej rodičmi s návrhom, či by nechcela skúsiť kvalifikovať sa na CrossFit Games vo svojej kategórii. To už zahŕňalo pravidelné tréningy s náročnejšími prvkami a najmä s ťažšími váhami. V prvej fáze musela zosilnieť, lebo vzpieranie je podstatnou súčasťou crossfitu.“
  • Nina: „Od septembra 2016 som nabehla na tréning sedemkrát do týždňa. Bolo v ňom veľa činiek a vzpierania.“
  • Aké metódy a prostriedky využívate v tréningu?
  • Rado: „Pretekár v crossfite musí byť dobrý v každej oblasti, čo ukázali aj Games 2017, kde na finalistov čakalo plávanie, cyklokros, prekážková dráha alebo preskakovanie stohu sena.  Preto využívame rozmanité metódy.“
  • Nina: „Chodila som počas prípravy plávať, behala som do kopcov i po rovine, aby som bola pripravená na všetko.“
  • Čo je v tréningu najdôležitejšie?
  • Rado: „V Nininom veku sme kládli dôraz na rovnomerný rozvoj.  Intenzita tréningu je okolo 70 percent, je v prvom rade správna technika. Využívame aj princípy funkčného bodybuildingu, ktoré teraz aplikuje viacero pretekárov a trénerov. Dôležitá je pri ňom technika cviku a správne zapojenie svalov. To zlepšuje koordináciu aj posilňuje oblasti okolo kľúčových kĺbov, ktoré neskôr lepšie znesú nápor pri intenzívnych workoutoch.“ 

Nina trener
Nina s trénerom Radom Erentom v Different Athletics v Trnave.


Celý článok spolu z výsledkami Reebo CrossFit Games 2017 nájdete v čísle 10/2017 M&F.

cz        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do ČR objednávejte ZDE.
Předplatné MUSCLE&FITNESS do ČR se zlevou objednávejte ZDE.

sk        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do SR objednávajte TU.
Predplatné MUSCLE&FITNESS do SR so zľavou objednávajte TU.