PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

15-minútový tréning 

|text: PHIL GEPHART

Veslársky trenažér zapája do činnosti celé telo. Krátky a intenzívne intervaly zlepšia anaeróbnu vytrvalosť veľkých svalových partii, čo sa prejaví aj v zlepšení postavy.

row machine 15 min


Skúste tento tréning. Hodí sa, keď nemáte čas alebo chuť absolvovať klasický tréning.

Veslujte 5 minút naplno a minútu odpočívajte. V ďalšom intervale veslujte 4 minúty a v treťom 3. Celé vám to zaberie len 15 minút.

TIPY

Využite dĺžku celého tela. Skracovanie dráhy pohybu zbytočne plytvá energiou.

Záber začínajte nohami, dynamickým odtlačením sa od opierok. Až na konci zapojte ruky a silným príťahom záber dokončite. Naspäť sa vracajte v opačnom poradí.

VÝHODY

Efektívne a účinné tréning sú riešením pre tých, ktorý sa nechcú vzdať tréningu ani v záplave povinností. Zapojenie viacerých svalových skupín zvýši činnosť metabolizmu a telo účinnejšie páli tuk. Výbušné zábery tiež pomáhajú udržať svalovú hmotu.

ALTERNATÍVY

anglicak

Rovnaký tréning môžete absolvovať aj na bežeckej dráhe. Striedajte bežecké intervaly po 5, 4, 3 minúty s minútou odpočinku. Ak máte k dispozícii len obmedzený priestor, robte 5, 4, 3 minúty v kuse angličáky. Aby ste to neprepálili, držte si ideálne tempo okolo 14-16 angličákov za minútu.