PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť

Tom Platz oslávil 62: vyskúšajte jeho tréning

Bývalý kulturista a propagátor fitness Tom Platz v oslávil pondelok (26. 6.) 62 rokov. Zlatý Orol, ako ho prezívali, pravdepodobne v spojitosti s jeho blond vlasmi, sa preslávil rozvojom stehien. Odtiaľ pochádza jeho ďalšia prezývka "Quadzilla".

Platz legpress


Platz vyhral niekoľko profesionálnych súťaží IFBB a jeho najlepšie umiestnenie na Mr. Olympia bolo 3. miesto v roku 1981. Tom má niekoľko univerzitných titulov: magister z vied o fitness, bakalár z fyziológie a výživy a magister v obchodnej administratíve.

Cvik číslo jedna bol u Toma drepy s činkou vzadu na pleciach. On sám uvádza, že zvládol osem opakovaní drepov s 288 kg pri telesnej váhe okolo 104 kg. V roku 1992 odcvičil 23 drepov v sérii s 227 kg činkou. V rámci tréningu robil aj desaťminútové série na maximálny počet opakovaní so 100 kg.


Tomove pravidlá v drepe:

  • Pred tréningom poriadne ponaťahujte svaly nôh!
  • V každom opakovaní klesnite pod paralelu stehien s podlahou!
  • Do každej série choďte naplno!

Drepy Platz
V čísle M&F 7/2017 nájdete 14 tréningových tipov k drepom. 


Tréningový tip:

V rámci spestrenia tréningu občas nezaškodí šokovať svaly niečím netradičným. Vyskúšajte 10-minútovku Toma Platza. Naložte si na činku váhu na úrovni približne 40-50 percent vášho maxima a urobte s ňou čo najviac opakovaní drepu za 10 minút. Môžete si zadeliť tempo, napríklad 7 drepov každých 30 sekúnd, aby ste to neprepálili hneď na začiatku.