PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Ktorý doplnok výživy je váš obľúbený – hlasujte!

Na trhu je dnes veľké množstvo doplnkov výživy, z ktorých si je často ťažko vybrať. Rozhoduje cieľ cvičenia, finančné možnosti a aj úroveň cvičenca. Existuje niekoľko doplnkov výživy, ktoré sú univerzálne, hodia sa pre každý typ tréningu. Máte aj vy doplnok výživy, na ktorý nedáte dopustiť? Hlasujte na v prieskume našej facebookovej stránke.


Srvátkový proteín – vhodný po tréningu, kedy poskytne rýchlo vstrebateľné bielkoviny, potrebné na regeneráciu a rast svalov.

Kazeín – pomalšia vstrebateľnosť dodáva bielkoviny po dobu až 8 hodín, preto je vhodný na noc a medzi jedlami.

BCAA – ochraňujú svalovú hmotu pred rozpadom, zvyšujú výkon a podporujú regeneráciu.

Kreatín – zvyšuje silu a výbušnosť.

Predtréningová „pumpa“ a stimulanty – zvyšujú pozornosť, zlepšujú prekrvenie a zásobenie živinami, tlmia únavu a bolesť.

Vitamín a multi-minerál – zabezpečujú základné funkcie organizmu, najmä premenu a využitie energie, prenos vzruchov, stav kostí a činnosť svalstva.

Kĺbová výživa - napomáha oprave poškodeného kĺbového tkaniva.

Spaľovače tuku  - zvyšujú využitie tukov ako zdrojov energie.

Iné