PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Domáca masáž: ruky a penový valec

|text: LARA ROSENBAUM

Masáž je dobrý regeneračný prostriedok a slúži aj ako prevencia zranení. Nie každý má však čas na návštevu masážneho salónu.

foam rolling roller Logo

POUŽITE RUKY

P. J. Hair, masér, ktorý spolupracoval aj s olympionikmi, radí: "Nahmatajte stuhnuté miesta a aplikujte tlak pomocou prstou. Sú to uzlové body, ktoré potrebujete uvoľniť. Pravidelne a hlboko dýchajte, aby sa telo uvoľnilo a masírujte, až kým napätie nepovolí.

PENOVÝ VALEC

P. J. odporúča mäkší valec. Príliš tvrdý by mohol vo svaloch vyvolať akúsi obrannú reakciu a ešte viac by stuhli. Rovnako by ste sa mali vyhýbať bolesti pri rolovaní. "Ak to príliš bolí, pravdepodobne to robíte zle," hovorí. Športovci s pevným svalstvom však niekedy potrebujú tvrdší roller, aby poriadne zasiahli stuhnuté uzly. Vždy sa riaďte pocitom a neaplikujte tlak priamo na stavce chrbtice.

Ak máte dobru úroveň angličtiny, v tomto článku nájdete podrobnejšie informácie a aj inštruktážne videá k domácej masáži a uvoľneniu uzlových bodov.