PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Pivo po tréningu – áno alebo nie?

|text: ERIK RÉDLI

Hovorí sa, že pivo je ideálny potréningový nápoj, pretože obsahuje rýchlo vstrebateľné sacharidy, horčík a vitamíny skupiny B. Malé množstvo alkoholu máva upokojujúce účinky na organizmus. Je vhodné dať si jedno po tréningu?

pivo

Pivo má optimálny obsah sacharidov a cez črevnú stenu sa vďaka tomu vstrebáva rýchlejšie, ako čistá voda. Obsahuje malé množstvo vitamínov skupiny B (asi 15 percent dávky B3 v pol litri), ktoré sa pri športe strácajú potom. Pol litra obsahuje okolo 150 kalórií, čo sa ešte zmestí do dennej odporúčanej dávky energie.

Problémom je však alkohol. Malé množstvo síce môže pomôcť uvoľniť napätie, pre organizmus je to však cudzia látka a preto sa ho snaží zbaviť čo najskôr. Metabolizmus alkoholu má prednosť pred metabolizmom ostatných živín, čo môže spomaliť dopĺňanie zásob energie vo svaloch a aj syntézu bielkovín. Alkohol má aj dehydratačné účinky, čo nie je najideálnejšie najmä po vytrvalostnom výkone a v teplom počasí.

Ak je cieľom vášho športovania predovšetkým relax a aktívny pohyb, jedno pivo po futbale alebo po tréningu by vás nemalo ohroziť. Aj tak je však lepšie počkať pár hodín a po tréningu radšej doplniť tekutiny a energiu z nealkoholických zdrojov. Profesionálni športovci a tí, ktorí sledujú nejaký merateľný cieľ (zlepšiť výkon, rast svalov, chudnutie...), by sa alkoholu mali vyhnúť.

Riešením môže byť nealkoholické pivo, prípadne športové nápoje. Najlepšie je vyskúšať si viaceré alternatívy a počas náročného tréningu a pretekov sa držať toho, čo vám najlepšie vyhovuje.

Pivo VS vino